Bon Jovi revine cu un album de criză: THE CIRCLE

marți, 10 noiembrie 2009

La mai bine de doi ani de la lansarea albumului Lost Highway, trupa Bon Jovi revine cu The Circle.


Lost Highway a fost pentru mine o mare dezamăgire, asta pentru că nu fac parte din categoria de fani care "haleşte" orice. Ador o trupă, dar, dacă are material discografic care nu-mi place, recunosc.

Al 11-lea album de studio al trupei din New Jersey, The Circle se anunţă a fi cel al revenirii celor de la Bon Jovi la rock, asta după ce Lost Highway "bătea" mai mult în pop, cu influenţe country. Chiar chitaristul Richie Sambora a subliniat, în Rolling Stone Magazine, că The Circle este "o reîntoarcere la rock&roll" şi că albumul "sună a Bon Jovi, dar sună şi proaspăt". Sper sincer că acest "proaspăt" şi "modern" promis de Sambora mă va face să nu mai trăiesc din amintirea albumelor vechi.

Piesa care promovează albumul, We Weren't Born to Follow, sună încurajator în acest sens, iar alte câteva piese de pe album, spre care aveţi link-uri mai jos mi-au pus un zâmbet satisfăcut pe faţă.

LATER EDIT: Am mestecat şi digerat toate piesele. Concluzie: The Circle este un album de criză. Atât ca mesaj al unor piese (We Weren't Born to Follow, Work for the Working Man), cât şi ca linie melodică. Într-adevăr, sună a Bon Jovi, cum zice maestrul Richie, dar poate prea mult. Şi aici mă refer la faptul că unele piese seamănă izbitor pe alocuri cu piese mai vechi (aici cunoscătorii poate m-ar putea contrazice, dar mie mi s-a părut că începe ba Keep the Faith, ba Thank You for Loving Me, ba că ascult In These Arms). Ori e criză de inspiraţie, ori băieţii au devenit nostalgici, ori poate i-a lăsat memoria şi au uitat că au mai compus piese similare. Dar de ajuns cu exigenţa; una peste alta, albumul sună bine. Decât ceva nou şi prost, mai bine ceva ce poate părea reciclat.

Albumul include 12 piese şi, culmea!, un remix (mi-e şi frică să mă gândesc la asta!) la We Weren't Born to Follow, ca bonus track:

1. We Weren't Born to Follow
3. Work for the Working man - pun şi versurile pentru că mi-au plăcut
5. Bullet
6. Thorn In My Side
7. Live Before You Die
8. Brokenpromiseland
9. Love's the Only Rule
10. Fast Cars
11. Happy Now
12. Learn to Love

"Născută" odată cu mine, în 1983, trupa Bon Jovi a lansat 10 albume de studio, două compilaţii şi un album live. În cei aproape 27 de ani de existenţă, cu pauze în perioadele 1990-1992 şi 1997-2000, trupa a vândut peste 120 de milioane de albume în întreaga lume, a susţinut peste 2.600 de concerte în peste 50 de ţări, iar statistica arată că la acestea au asistat peste 34 de milioane de fani.

2 comentarii:

Catalin Stelian spunea...

Hai nu fii rea ca asta de e promovata nu suna rau! E cam comerciala...dar SUNA BINE!

si pana la urma vorba aia " decat un par rar mai bine o chelie deasa".
N-am ascultat tot albumul, nici nu-s mare fan , dar promit sa-l ascult.Pana una alta, piesa asta mi-a placut. chiar cand am vazut clipul am avut impresia ca e mai veche...Ca suna bine :D

Narcisa Tomulescu spunea...

Nu-s rea, is realista. Oricum, am zis ca-mi place, dar na... te pui cu exigenta fanilor? :P