NU MAI SALVAŢI VAMA VECHE!!!

marți, 16 martie 2010

După lupte seculare cu nămeţii, cu codurile hepatice şi cu astenia accentuată cu fiecare weekend pe care îl petreceam în prea frumoasa şi înzăpezita Capitală, a venit şi ziua în care m-am văzut în Vama Veche pentru prima oară pe 2010.


Nu mai aveam răbdare până la 1 Mai! Şi am prins două zile de vis. Cu briză rece care îngheţa mirosul de mare în nări, cu soare care mângâia miile de scoici de pe o plajă mai mare ca niciodată. Cu o "baltă" gri de rece şi cu o linişte numai bună de savurat până îţi pleznesc urechile în timp ce zaci tolănit pe nisip, cu prietenii şi vodca.




Şi cu un cer la răsărit atât de limpede cum nu am văzut nici vara...


Pescăruşii erau şi ei acolo. Nu-i mai gonea zgomotul şi balamucul. Urma unui singur toc pângărea nisipul călcat doar de păsări şi de câini.


Totul doarme în Vamă şi aşteaptă hoardele de "salvatori" care se încăpăţânează să considere staţiune acest sătuc care altă dată era al boemilor şi al celor care refuzau să trăiască după tiparele impuse de lumea asta din ce în ce mai scorţoasă şi mai teleghidată.





În Vama Veche s-a construit, vizavi de Corsarul, un hotel de 4 stele. Frumos, n-am ce zice, dar DIN ALT FILM! Parcă din filmul ăla cu staţiuni făcute pentru aşa ceva, dar pe care nu încearcă nimeni să le resusciteze.


În Vamă sunt mai frumoase margaretele decât stelele, băi domnilor salvatori! Ca să nu mai vorbesc de corturi şi, în cel mai rău caz, de rulote.

M-a întrebat cineva la revenirea la muncă dacă nu era tristă Vama atât de "moartă". NU! Era mai proaspătă decât am văzut-o eu vreodată! Poate doar cei care s-au născut la timp pentru a o cunoaşte cum era odată au mai văzut-o aşa. Respira şi nu se îneca cu niciun smoc de cocalari traşi la xerox unii după alţii!




E adevărat că se văita că o cam dureau bordurile contra naturii pe care i le-au aplicat "salvatorii" şi dalele care plombează acum drumul de lângă Stuf. Pomişorii plantaţi pe marginea plajei şi băncuţele montate la ceea ce ar urma să fie umbra lor nu cred că vor avea viaţă lungă, că doar vine vremea focurilor.


Mi-e şi frică să mă gândesc că pe Magheru, între borduri, va "răsări" în curând asfaltul pe care tocurile vor ţocăni în draci şi care o să ne ardă sufletele când se va încinge sub soare. Mai lipseşte un McDonald's în loc de Papa la Şoni şi putem să cântăm "veşnica pomenire".

Singurul lucru bun în procesul ăsta de modernizare sunt canalele. Tre' să aibă şi aurolacii un loc unde să se cazeze în vacanţă... Şi pentru asta au nevoie de betoane, că doar n-or să umble cu râme între degetele pline de praf...


Mai avem poate doar anul ăsta să ne bucurăm de ce ne-a mai rămas din Vamă. După aia s-ar putea să trebuiască să ne mutăm, pentru că ancorele de cort nu se înfig tocmai uşor în asfalt. Eu nu zic la nimeni unde mă mut, ca să nu încerce cineva să salveze şi acel loc. Sau poate o să încerc să-i păcălesc pe "salvatori" că mă mut cu cortul unde nu este durere, nici întristare, nici suspin... Să se ducă să mă caute acolo şi poate găsesc ceva de modernizat...

P.S. Salvaţi, bă!, Constanţa, că nici Afghanistanul după bombardament nu arăta în halul ăsta. Acolo Mazăre creşte gropile mai bine decat pe fi-su! Măcar să le educe să se dea dreaq din drum când vine maşina!

P.S.2 Dă-mi o vodcă, să îmi treacă...

9 comentarii:

Adi Mihăilă. spunea...

stai ca vine vodka acu`!
foarte misto scris!

cat AMR?

Narcisa Tomulescu spunea...

una bucata luna jumate... uffffff

Alexa Dogaru spunea...

Misto poze,genial scris...
Romanu`intotdeauna tre`sa strice lucrurile si locurile frumoase...

Geo spunea...

Dap, din pacate Vama se transforma intr-un loc bun de dat cu tocul.... de pantof de pitzi sau cu mertzanu' de cocalar.

Pana atunci insa, ramanem pe baricade. Viva la resistencia!

Narcisa Tomulescu spunea...

Geo, cum ar zice Shlip... it's OK... don't panic...

Noi sa fim sanatosi!

Adrian spunea...

Când în Vamă nu voi mai avea loc pentru cort... voi căuta şi eu alt loc de "pierdut vremea". Dar până atunci sper să mai urmeze câteva veri în care cortul meu să poată sta câteva zile pe plajă, printre nudişti.

dragos craiova spunea...

Aproape ca mi-au dat lacrimile cand am vazut bordurile alea de o juma' de metru. Oare, altele mai inalte si hidoase n-au gasit?! Chiar nu s-au prins "stimatii" conducatori ai coltului aluia de tara ca farmecul locului asta unic si drag noua este printre altele, pe care cu minutiozitate le-au distrus, si faptul ca era brut, neasfaltat?! Ba sigur ca da! Dar ei vor sa aduca multa lume, de parca Vama nu ar fi mai tot timpul plina. Avizi de bani, pe langa oamenii obisnuiti, spera sa adune si primatele retarde pe care le intalnim peste tot in marile orase, cocalarii aia trasi la xerox, cum ziceai si tu. Trag cu dintii sa ne distruga coltul nostru de rai, in care ne simtim ca in niciun alt loc, printre oameni ca noi. Am inchis ochii la pista aia de biciclete, am inchis ochii la infloritoarea afacere in care s-a transformat Vama, o sa inchid ochii la si asfalt si borduri... dar din nefericire de fiecare data a curs si va curge cate o lacrima. Ne vedem de 1 mai.

Anonim spunea...

Cum poti sa ai credibilitatea cand injuri "salvatorii" si postezi 39 de poze cu Vama? Pai mai fata, asta a dus la pieirea ei. Cei ca tine care au facut-o publica si cunoscuta. Noi astia care am incercat sa salvam cate ceva veneam aici de cand mataluta erai mai mica decat o putza, ca sa zic asa. Nu ai nici un drept sa reprosezi nimanui nimic atata timp cat te lauzi cu locul asta. Noi am venit aici din nevoie. Si a tinuta atat pentru ca am stiut ce vrem: liniste. Si voi stiti ce vreti, ce-i drept: harmalaie si mitocanie. Si asta a ajuns vama: asemeni voua. Galagioasa si fara pic de respect.

Narcisa Tomulescu spunea...

Domnule/doamna Anonim,

Eu nu fac decat sa remarc schimbarile si drumul ireversibil catre transformarea in statiune a Vamii. Sa-mi fie cu iertare ca m-am nascut tarziu, si ca exista aparate foto care sa imortalizeze degradarea...

Iar faptul ca NU ma prezint in Vama doar de 1 Mai si in plin sezon cred ca arata cat de mult imi plac harmalaia si mitocania...

E drept ca nu fac parte dintre cei care au cunoscut Vama la inceputurile ei, dar nici nu sunt dintre cei care merg acolo cu scopul bine definit de a-si bea mintile si de a lasa in urma jeg si voma.

Oricum, eu stiu de ce merg in Vama si nu trebuie sa ma justific in fata tuturor anonimilor.

La revedere!