Amintiri din copilarie (1)

marți, 7 aprilie 2009

Cateva versuri din folclorul copilariei, transmise din gura-n gura pana la un moment dat, pen' ca ma indoiesc ca pustanii din ziua de azi mai "gusta" astfel de lucruri:

Luceafarul (parodie)

A fost odata ca-n povesti,
a fost ca niciodata
Din rude mari imparatesti
o namila de fata.
Si slaba-n trup ca o cazma
si galbena la piele,
Ca o bucata de pingea
tinuta-ntre masele.
Avea un nas de sapte coti
de zgaria pamantul
Si-o caramida in chiloti
sa n-o doboare vantul.

Coboara jos Luceafar chior,
alunecand pe scara
Sa-ti rupi o mina si-un picior,
sa zaci intreaga vara.
El asculta-n adanc extaz,
si vânăt la culoare
Ca un furtun de aragaz,
decolorat de soare,
Sari din cerul lui inalt,
mai iute decat vantul
Dadu cu curu’ de asfalt,
de gauri pamantul.
Si daca totusi vrei sa vii,
cu mine intre astrii
Ma kc in ochii tai zbanghii,
si-n dintii tai albastri!

*
Muma lui Stefan cel Mare (parodie)

Pe o stanca neagra,
intr-un vechi bordei
Unde curge-n vale
ciorba de ardei
Plange si suspina
Tanara domnita
Dulce si suava
ca o bivolita.
De trei zile-ncoace
sotul ei tampit
A plecat la crasma
si n-a mai venit.

Orologiul suna,
Doispe jumatate
La bordei in poarta
cine dracu' bate?

Eu sunt, fa, Maritzo,
sotzul tau iubit
Eu, si de la crasma
ma intorc pilit.

Dar deschideti poarta,
cainii ma-nconjor
M-am pishat pe mine
si mi-e frig de mor !

Ce spui tu straine?
Stefan e departe…
Într-o berarie
printre halbe sparte
De esti tu acela
du-te inapoi
S-adu o damigeana
s-o bem amandoi.

Du-te la betie, pentru crasma mori!
Si-ti va fi mormantul ciugulit de ciori.

*

La un fluier de arbitru
Se avanta in teren
Hagi, Lacatus, Bumbescu
Si cu Stoica Tudorel.

Se-ntalnesc cu adversarii
Cei veniti din Istanbul
Ce il au pe nentrecutul
jucator - Ciolac Tanju.

- Tu esti Tanju?
- Da, Bumbescu!
- Vezi sa nu te dai artist
C-o sa-ti schimb gheata de aur
C-un papuc mare de ghips.
De nu reusesc stii bine
Ca am un dinamovist
Ce din cap pana-n picioare
Te imbraca tot in ghips.

Si-o sa vezi ce vijelie
O sa fie pe gazon
Cand Andone o sa intre
Si-o sa joace-n curu’ gol.

Vezi ca nu esti la Viena,
Sau cu AS Monaco
In seraiurile pashei,
Sa dansezi dame-tango.

Deci, te rog, fii rezonabil
Nu juca in stil robot,
C-ai sa treci la-napoiere
Toata Dunarea-n inot.

*

Balada sadicului

Afara-i frig si e-nnorat
In soba arde mama
De lustra tata-i spanzurat
Iar eu ma tai cu lama.

Pe jos stau fratii mei intinsi
Sint morti de-o saptamana
In putrefactie au intrat
Si nimeni nu-i aduna.

Si sora-mea cu ochiul scos
Se zbate intr-o lada
Alt frate e intins pe jos
Si-n spate are-o barda

Nevasta-mea atârna greu
De-o craca in gradina
Si-o cioara-i ciuguleste fin
Din inima si splina.

In frigider in pungi de-un kil
Sta relaxat bunicul
Iar din bunica au mai ramas
Un deget si buricul.

Copiii mei au inghetat
Cu gitul rupt in strada
Privind cu ochii lor sticlosi
Macelul din ograda.

Vecinii mi-au incremenit
In sticle de ventuze
Astept diseara musafiri
Si ma tot ling pe buze.

Dormi puiul tatii, somn usor
Caci tata te gazeaza
Iti taie gitul c-un topor
Si-apoi te impaiaza.

Iar tu, iubita mea, sa stai
Taiata fin in doua
Sa iti scot inima c-un pai
Si s-o consum cu oua.

0 comentarii: